סמכויות או לא להיות.
אם בעסק שלך נוצר מצב בו את כמנהלת מוצאת את עצמך " מבצעת מטלות כדי להיות בטוחה שיתבצעו על הצד הטוב ביותר" עצרי רגע זו לא הדרך לנהל עסק.
מצב כזה מעכב מאוד התקדמות של עסק לכיוון השגת יעדים כי משמעות המילה לנהל אינה לבצע, ניהול בהגדרה הוא התהליך או אוסף הפעולות של הנהגה והובלה של ארגון.
לך כמנהלת תפקיד אחד עיקרי והוא הובלה קדימה ויצירת עתיד טוב עבור העסק זוהי מטרתך העיקרית התמקדי רק בה.
לעיתים אנו נשאבות אל העשייה הפנים ארגונית בלי לראות כלל איך העשייה הזו שואבת אותנו ומעכבת את ההתקדמות. האצלת סמכויות היא מילת המפתח בניהול נכון. עובד שמרגיש שסומכים עליו ונותנים בו אמון לא יאכזב כל כך מהר. נתינת אחריות למישהו כמעט באופן אוטומטי מחייבת אותו בהשתדלות מקסימאלית כשמדובר בעובד טוב ולא בעובד גרוע....
חלוקת העסק למבנה ארגוני והקפדה על חלוקת תפקידים מוגדרת בדרך כלל פותרת את הבעיות. כל עובד יודע היכן הוא ממוקם על לוח הארגון ומתעסק אך ורק במה שקשור לאזור שלו מבלי להישאב לאזורים אחרים אשר לא קשורים אליו.
עלייך כמנהלת להיות ערנית ולא לנוח על שמרייך ברגע שהצבת כל עובד במקומו. אומר לך משהו מוזר, לעולם אל תשאירי עובד מעולה בתפקידו. מדוע? כי ברגע שהעובד עושה את תפקידו במאת האחוזים זה בדיוק הזמן בו הוא מסיים את תפקידו ומוכן להתקדם הלאה.
כמו בחיים גם בעסקים הכל מתנהל בצורה אופקית. מכל מקום בו אנו נמצאים אנו שואפים תמיד להתקדם מעלה בסולם. כך גם עובד ברגע שעשה הכל בתפקיד והגיע למצב בו הוא עושה הכל "בעיניים עצומות" הגיע הזמן לקדם אותו מעלה זו הדרך היחידה אשר תבטיח שלא יאבד את המוטיבציה אלא להיפך רק יגביר אותה בכל פעם בהתאם לאתגר החדש שתציבי מולו.
למעט מנהלת העסק שזה התפקיד הבכיר ביותר תמיד יש לאן ורצוי לקדם עובד. חשוב להגדיל לו את המשחק על בסיס קבוע כדי לשמור את ה"אש" כך אני קוראת לזה בוערת ברצון להצליח.
כמנהלת שתפקידה להביא את העתיד את מעין צופה מלמעלה עלייך להסתכל על העסק כסוג של משחק שח בו תמיד צריך להיות ערנית כדי לדעת מתי להעביר בזמן את השחקנים ממקום למקום כדי להגיע למטרה המיוחלת.
זכרי, ככל שהעובד שלך גדל בתפקיד ואת יכולה לתת לו יותר מטלות כך את מתפנה יותר ויותר לצאת החוצה באמונה שלמה שיש מי שיבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.
מנהלת שמבלה את רוב זמנה בתוך העסק תתקשה לייצר את העתיד במהירות הרצויה כי העתיד נמצא בחוץ. במפגשים עם אנשים חדשים באירועים רק שם נמצאות ההזדמנויות ואפשרויות אינסופיות לפעילות עסקית חדשה. ברגע שתישארי יותר בעסק את תישאבי רוב הזמן לתהליך האדמיניסטרציה המייגע ובלי לשים לב תיווכחי לדעת שהזמן עבר אך לא יצא מזה כלום....
ללא האצלת סמכויות וניהול נכון של העובדים בעסק יהיה לך קשה לפרוח ולשגשג ותמיד תעבדי כפול מהזמן מה שיקרה זה שתשיגי תוצאות של שנתיים בארבע שנים לא חבל?
סמכי על העובדים שלך וצאי החוצה לעתיד של הזדמנויות חדשות עבור העסק מילה שלי, את תיהני הרבה יותר.
אם בעסק שלך נוצר מצב בו את כמנהלת מוצאת את עצמך " מבצעת מטלות כדי להיות בטוחה שיתבצעו על הצד הטוב ביותר" עצרי רגע זו לא הדרך לנהל עסק.
מצב כזה מעכב מאוד התקדמות של עסק לכיוון השגת יעדים כי משמעות המילה לנהל אינה לבצע, ניהול בהגדרה הוא התהליך או אוסף הפעולות של הנהגה והובלה של ארגון.
לך כמנהלת תפקיד אחד עיקרי והוא הובלה קדימה ויצירת עתיד טוב עבור העסק זוהי מטרתך העיקרית התמקדי רק בה.
לעיתים אנו נשאבות אל העשייה הפנים ארגונית בלי לראות כלל איך העשייה הזו שואבת אותנו ומעכבת את ההתקדמות. האצלת סמכויות היא מילת המפתח בניהול נכון. עובד שמרגיש שסומכים עליו ונותנים בו אמון לא יאכזב כל כך מהר. נתינת אחריות למישהו כמעט באופן אוטומטי מחייבת אותו בהשתדלות מקסימאלית כשמדובר בעובד טוב ולא בעובד גרוע....
חלוקת העסק למבנה ארגוני והקפדה על חלוקת תפקידים מוגדרת בדרך כלל פותרת את הבעיות. כל עובד יודע היכן הוא ממוקם על לוח הארגון ומתעסק אך ורק במה שקשור לאזור שלו מבלי להישאב לאזורים אחרים אשר לא קשורים אליו.
עלייך כמנהלת להיות ערנית ולא לנוח על שמרייך ברגע שהצבת כל עובד במקומו. אומר לך משהו מוזר, לעולם אל תשאירי עובד מעולה בתפקידו. מדוע? כי ברגע שהעובד עושה את תפקידו במאת האחוזים זה בדיוק הזמן בו הוא מסיים את תפקידו ומוכן להתקדם הלאה.
כמו בחיים גם בעסקים הכל מתנהל בצורה אופקית. מכל מקום בו אנו נמצאים אנו שואפים תמיד להתקדם מעלה בסולם. כך גם עובד ברגע שעשה הכל בתפקיד והגיע למצב בו הוא עושה הכל "בעיניים עצומות" הגיע הזמן לקדם אותו מעלה זו הדרך היחידה אשר תבטיח שלא יאבד את המוטיבציה אלא להיפך רק יגביר אותה בכל פעם בהתאם לאתגר החדש שתציבי מולו.
למעט מנהלת העסק שזה התפקיד הבכיר ביותר תמיד יש לאן ורצוי לקדם עובד. חשוב להגדיל לו את המשחק על בסיס קבוע כדי לשמור את ה"אש" כך אני קוראת לזה בוערת ברצון להצליח.
כמנהלת שתפקידה להביא את העתיד את מעין צופה מלמעלה עלייך להסתכל על העסק כסוג של משחק שח בו תמיד צריך להיות ערנית כדי לדעת מתי להעביר בזמן את השחקנים ממקום למקום כדי להגיע למטרה המיוחלת.
זכרי, ככל שהעובד שלך גדל בתפקיד ואת יכולה לתת לו יותר מטלות כך את מתפנה יותר ויותר לצאת החוצה באמונה שלמה שיש מי שיבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.
מנהלת שמבלה את רוב זמנה בתוך העסק תתקשה לייצר את העתיד במהירות הרצויה כי העתיד נמצא בחוץ. במפגשים עם אנשים חדשים באירועים רק שם נמצאות ההזדמנויות ואפשרויות אינסופיות לפעילות עסקית חדשה. ברגע שתישארי יותר בעסק את תישאבי רוב הזמן לתהליך האדמיניסטרציה המייגע ובלי לשים לב תיווכחי לדעת שהזמן עבר אך לא יצא מזה כלום....
ללא האצלת סמכויות וניהול נכון של העובדים בעסק יהיה לך קשה לפרוח ולשגשג ותמיד תעבדי כפול מהזמן מה שיקרה זה שתשיגי תוצאות של שנתיים בארבע שנים לא חבל?
סמכי על העובדים שלך וצאי החוצה לעתיד של הזדמנויות חדשות עבור העסק מילה שלי, את תיהני הרבה יותר.
יעל לוטן היא מנכ"ל חברת יחסי הציבור לוטן תדמיות בע"מ
www.lotan.org.il
www.lotan.org.il